ZADANIE |
KLASA |
TERMIN |
EFEKT |
Przygotowanie wystawy dla całej społeczności szkolnej podsumowującej pierwszy rok realizacji projektu międzynarodowego.
|
Grupa Comeniusa |
4 V |
|
Przeprowadzenie zbiórki baterii.
|
I-VI |
31 V |
|
Szanowanie papieru i innych materiałów poprzez racjonalne ich wykorzystanie
na zajęciach plastyki i techniki - wykonanie globusów z resztek materiałów papierniczych.
|
IV-VI |
31 V |
|
Spotkanie robocze w Grecji.
|
|
5-11 VI |
|
"Gdzie i jak warto wypoczywać w naszych regionach?" - zorganizowanie wycieczek do najciekawszych miejsc w regionie.
|
V-VI |
15 VI |
|
Opracowanie artykułu do gazety.
|
|
20 VI |
|
Przygotowanie prezentacji multimedialnej podsumowującej zadania projektowe wykonane w okresie II-VI 2011.
|
|
22 VI |
|
"Gdzie i jak warto wypoczywać w naszych regionach?"-opracowanie przez kraje partnerskie folderu po interesujących miejscach w regionie.
|
|
30 VI |
|
ZADANIE |
KLASA |
TERMIN |
EFEKT |
Zorganizowanie spotkania wirtualnego z udziałami koordynatorów w celu omówienia zadań przewidzianych do wykonania w miesiącu kwietniu oraz programu wizyty roboczej w Recanati(Włochy).
|
|
3 IV |
|
Spotkanie robocze we Włoszech. |
Grupa Comeniusa |
7-13 IV |
|
Zredagowanie dialogów, komiksów, wierszy pt. "O czym szepczą szkolne kwiaty?" na lekcjach języka polskiego i angielskiego. |
IV-VI |
Cały IV |
|
Udział w akcji sprzątania świata. |
VI |
14 IV |
|
Zorganizowanie apelu poświęconemu recyklingowi. |
Samorząd Uczniowski |
18 IV |
|
Przygotowanie audycji radiowej pt. "Wspomnienia z wyjazdu do Recanati". |
Grupa Comeniusa |
16 IV |
|
Udział w zbiórce makulatury. |
I-VI |
Cały IV |
|
Opracowanie artykułu do gazety. |
|
20 IV |
|
Przeprowadzenie zajęć na lekcji przyrody w celu zapoznania uczniów z warunkami przyrodniczymi własnego regionu. |
IV-VI |
IV |
|
Przygotowanie przewodnikao interesujących miejscach w regionie pt. "Gdzie i jak warto wypoczywać w naszym regionie?" |
VI |
IV |
|
Nagranie audycji radiowej poświęconej realizowanemu projektowi z udziałem radia CCM. |
Grupa Comeniusa |
28 IV |
|
ZADANIE |
KLASA |
TERMIN |
EFEKT |
Nadanie audycji radiowej pt. "Wspomnienia z Rumunii". |
Grupa Comeniusa |
1 III |
|
Opracowanie artykułu do gazety. |
|
13 III |
|
Przygotowanie tablic informacyjnych oraz materiałów do Kroniki Comeniusa o wyjeździe do Carei (Rumunia). |
Grupa Comeniusa |
14 III |
|
Udział w warsztatach "Eko-Puzzle" oraz happeningu ekologicznym promującym selektywną zbiórkę odpadów i recykling. |
Ic i VIc |
16 III |
|
Zazielenianie terenów - sadzenie drzewek w ogródku przyszkolnym. |
VIa,b,c |
18 III |
|
Przeprowadzenie konkursu na najciekawszą aranżację 'zielonego kącika'.
Do przygotowania kącika uczniowie wykorzystali piękne rośliny doniczkowe oraz własnoręcznie wykonane dekoracje wiosenne, takie jak: kwiaty, motyle, słoneczko, trawa.
Zwycięzcami konkursu zostali:
- wśród klas czwartych: IVc i IVd;
- wśród klas piątych: Va iVc
- wśród klas VI: VI b
Wyróżniona została również klasa I a.
|
IV-VI, Ia |
20 III |
|
Przeprowadzenie konkursu na najbardziej oryginalną gazetkę pt. "Wygodnie i zgodnie".
Laueratami zostali:
- wśród klas IV: IVd
- wśród klas V: Va
- wśród klas VI: VI a i VI b
|
IV-VI |
20 III |
|
Przeprowadzenie konkursu ekologicznego o tytuł Strażnika Ekologa.
Celem konkursu było wyposażenie uczniów w wiedzę ułatwiającą zrozumienie roli przyrody w życiu człowieka.
W konkursie brały udział pięcioosobowe drużyny z klas szóstych.
Uczestnicy musieli wykonać szereg zadań, takich jak:
- ekozwierzątko, czyli wykonanie zwierzątka z surowców wtórnych;
- runda pytań za 1-2-3 pkt;
- rozpoznanie parku narodowego po wysłuchaniu krótkiego opisu i umieszczenie jego loga na tablicy magnetycznej;
- puzzle ukrywające różne gatunki zwierząt chronionych;
- rebusy;
- kalambury;
- językowa dobieranka, czyli ekologiczne słówka w języku angielskim;
- zagubiony Eko-odkrywca, czyli rozpoznawanie szyszek;
- zgaduj zgadula, czyli rozpoznawanie zjawisk związanych z zanieczyszczeniem powietrza (dziura ozonowa, kwaśne deszcze, smog, efekt cieplarniany) przedstawionych w formie ekoteatrzyków.
Zwycięzcą ekologicznych potyczek została drużyna z klasy VI c w składzie: N. Będkowska, N.Godlewska, I. Głuc, K.Kawa, K.Rdzikowska.
Gościem honorowym naszej uroczystości był Pan Dariusz Stanek z Wydziału Środowiska Urzędu Miejskiego w Gliwicach.
|
VIa,b,c,d, Vc, IVd |
21 III |
|
Zorganizowanie obchodów pierwszego dnia wiosny pod hasłem
"Wygodnie i Zgodnie".
Tematem przewodnim uroczystości były zagadnienia ekologiczne.
W ramach obchodów uczniowie klas IV -VI wysłuchali audycji radiowej uczącej jak żyć w zgodzie z naturą, obejrzeli film pokazujący zależności między zachowaniem człowieka a stanem środowiska naturalnego oraz wykonali prace plastyczne z wykorzystaniem surowców wtórnych.
Podczas finału pierwszego dnia wiosny szkolny zespół teatralny zaprezentował przedstawienie pt. "Budujemy drzewo", a następnie wręczone zostały nagrody zwycięzcom turnieju ekologicznego, pięknych 'zielonych kącików' i oryginalnych gazetek ściennych pt. "Wygodnie i zgodnie" .
|
IV-VI |
21 III |
|
Wykonanie ilustrowanych książeczek na lekcji języka angielskiego pt. "My pet". |
Va,b,c,d |
25 III |
|
Zebranie z rodzicami uczniów biorących udział w wizycie we Włoszech. |
Grupa Comeniusa |
29 III |
|
ZADANIE |
KLASA |
TERMIN |
EFEKT |
Przeprowadzenie analizy wyników ankiety "Czy twój dom jest ekologiczny?". |
|
31 I |
|
Aktualizacja wspólnej strony internetowej, kroniki i Ściany Comeniusa. |
Grupa Comeniusa |
31 I |
|
Opracowanie następujących produktów końcowych:
- katalogu zawierającego rysunki i opisy wybranych gatunków drzew i krzewów występujących w najbliższej okolicy;
- albumu z ciekawymi obiektami przyrody ożywionej i nieożywionej z najbliższej okolicy;
- zielnika pospolitych gatunków drzew i krzewów.
|
Grupa Comeniusa |
31 I |
|
|
|
Zorganizowanie spotkania z uczestnikami kolejnego wyjazdu zagranicznego oraz ich rodzicami. |
|
2 II |
|
Nadanie audycji radiowej podsumowującej działania projektowe przeprowadzone w pierwszym semestrze. |
VI b |
4 II |
|
Zorganizowanie spotkania wirtualnego z udziałami koordynatorów w celu omówienia zadań przewidzianych
do wykonania w miesiącu lutym oraz programu wizyty roboczej w Carei (Rumunia). |
|
4 II |
|
Przygotowanie prezentacji pokazującej wykonane zadania projektowe
w okresie od IX 2010r. do I 2011r. |
|
11 II |
|
Spotkanie robocze w Rumunii. |
|
13-19 II |
|
Opracowanie i przeprowadzenie małego projektu pt. "Mój dom i jego wpływ na najbliższe otoczenie".
a) przeprowadzenie cyklu lekcji na temat oszczędzania energii, wody i innych surowców naturalnych;
b) nadanie audycji pt. "Wygodnie i zgodnie";
c) projekcja filmów pokazujących współzależność człowieka i środowiska.
Działanie tego podjęte zostały w celu uświadomienia uczniom związku pomiędzy
ich codziennymi działaniami a sytuacją ekologiczną Ziemi, konieczności racjonalnego
gospodarowania zasobami przyrody oraz kształtowania postawy szacunku dla przyrody oraz odpowiedzialności za jej stan.
|
IV-VI |
28 II |
|
ZADANIE |
KLASA |
TERMIN |
EFEKT |
Zebranie z rodzicami biorącymi udział w wizycie projektowej. |
|
2 XI |
|
Przygotowanie audycji radiowej poświęconej wizycie w Polsce oraz ogłoszeniu wyników konkursu na logo projektu na poziomie naszej szkoły. Laureatami konkursu zostali następujący uczniowie:
Klasy IV:
I miejsce - Szymon Spychalski z IV d
II miejsce - Paulina Sarnowska z IV c
III miejsce - Jakub Pełka z IV c
Klasy V:
I miejsce - Jakub Bartuś z Va
II miejsce - Kacper Tomaszewski z Vb
III miejsce - Kamil Hajduk z Vc
Klasy VI:
I miejsce - Karolina Radzikowska z VI c
II miejsce - Aleksandra Subotowicz z VIc
III miejsce - Natalia Wyleżoł z VIa
|
|
6 XI |
|
Wizyta w Polsce. |
|
28 XI-4 XII |
|
Audycja podsumowująca wizytę w Polsce. |
|
XII |
|
Rozstrzygnięcie konkursu na logo projektu.
Podczas wizyty odbyło się głosowanie na logo projektu, w którym uczestniczyły 42 osoby (goście oraz nasi uczniowie i nauczyciele). Najwięcej głosów uzyskała praca wykonana przez uczennice naszej szkoły, Karolinę Radzikowską.
|
|
3 XII |
|
Zebranie z rodzicami w celu podsumowania wizyty w Polsce. |
|
11 XII |
|
Zorganizowanie happeningu ekologicznego pod hasłem "Nie pal śmieci w piecach domowych"
W akcji uczestniczył radny Rady Miejskiej oraz pracownik Wydziału Środowiska Urzędu Miejskiego w Gliwicach.
|
VIB i VIC |
17 XII |
|
Wykonanie ekologicznych kartek świątecznych z ekologicznymi życzeniami. |
VA, VC, VIC |
22 XII |
|
Przygotowanie i przeprowadzenie ankiety ekologicznej "Czy twój dom jest ekologiczny?". |
|
22 XII |
|
ZADANIE |
KLASA |
TERMIN |
EFEKT |
Spotkanie z nauczycielami przyrody w celu omówienia zadań do wykonania w miesiącu październiku. |
|
2 X |
|
Przygotowanie zielników oraz katalogu pospolitych gatunków drzew i krzewów występujących w najbliższej okolicy.
Wykonanie półproduktów poprzedzone zostało lekcjami przyrody w terenie, podczas których uczniowie
zbierali materiały niezbędne do wykonania zadania, tj. liście oraz zdjęcia wybranych drzew.
Każdy zielnik wykonany przez uczniów klas czwartych zawiera podstawowe informacje o pochodzeniu prezentowanych liści.
Z kolei katalog przygotowany przez uczniów klas szóstych zawiera ręcznie wykonane rysunki wzbogacone opisami
prezentowanych gatunków drzew i krzewów. |
IV i VI |
Cały X |
|
Przygotowanie albumu z obiektami przyrody ożywionej i nieożywionej znajdującymi się w najbliższym otoczeniu szkoły. |
V |
Cały X |
|
Przeprowadzenie lekcji poświęconej Św. Franciszkowi, uważanego za patrona ekologów.
Wykonanie przez uczniów klas IV i V ilustrowanych książeczek przedstawiające życie Św. Franciszka. |
IV-V |
6 X |
|
Przygotowanie audycji radiowej o krajach partnerskich pt . "Poznajmy się". |
VIB |
cz.I 8 X cz.II 2XI |
|
Przeprowadzenie zajęć na lekcji przyrody(geografii) w celu zapoznania uczniów z warunkami przyrodniczymi własnego regionu. |
V |
Cały X |
|
Przygotowanie Kroniki Comeniusa. |
Grupa Comeniusa |
11 X |
|
Przygotowanie stoiska targowego podczas konferencji "Udział szkół i placówek w programie Comenius i Leonardo da Vinci w roku 2011" zorganizowanej w Katowicach przez Kuratorium Oświaty w Katowicach i Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie.
Podczas konferencji nasza szkoła zaprezentowała dwa dotychczas zrealizowane projekty "Move to improve' i 'Beyond diSTances' oraz nowo rozpoczęty projekt "Towards a greener future".
|
|
28 X |
|
Spotkania z nauczycielami z Grupy Comeniusa w celu omówienia pierwszej wizyty roboczej (ustalenie daty spotkania projektowego, programu wizyty, imprez towarzyszących wizycie, wybór dzieci goszczących uczniów z krajów partnerskich). |
|
Cały X |
|
ZADANIE |
KLASA |
TERMIN |
EFEKT |
Uruchomienie strony internetowej, na której zamieszczono informacje o projekcie: tematyka projektu, cele projektu, planowane działania, szkoły partnerskie. |
|
VIII |
|
Spotkanie nauczycieli uczestniczących w projekcie Comenius w celu omówienia zadań do wykonania w miesiącu wrześniu. |
|
1 IX |
|
Przygotowanie prezentacji multimedialnej o szkole. |
|
7 IX |
|
Przygotowanie audycji radiowej dla uczniów i nauczycieli o projekcie: tematyce, krajach partnerskich, zadaniach do wykonania w miesiącu wrześniu. |
VIb |
10 IX |
|
Zorganizowanie konkursu na logo projektu. Wykonanie loga na technice, plastyce i informatyce. |
IV-VI |
cały IX |
|
Przeprowadzenie małego projektu "Nasi nowi przyjaciele":
- przygotowanie plakatów prezentujących ważne punkty geograficzne, symbole narodowe, postacie oraz ciekawostki na godzinie wychowawczej;
-opracowanie mini-słowniczków, zawierających podstawowe słowa i zwroty w językach krajów partnerskich na godzinie wychowawczej;
-opracowanie ulotek o miastach krajów partnerskich na lekcji informatyki;
|
IV-VI |
cały IX |
|
Przygotowanie gazetki ściennej poświęconej projektowi i szkołom partnerskim. |
IV-VI |
20 IX |
|
Przygotowanie audycji radiowej dla rodziców i nadanie jej na pierwszym zebraniu. |
VIb, |
22 IX |
|
Przygotowanie ulotki poświęconej dotychczasowej współpracy międzynarodowej oraz nowemu projektowi. |
|
22 IX |
|
Powołanie Grupy Comeniusa dla uczniów. |
Va, Vc, Vd, VIa, VIb, VIc |
27 IX |
|
Przeprowadzenie wywiadów z nauczycielami i uczniami badającymi oczekiwania społeczności szkolnej wobec projektu. |
|
28 IX |
|